Het retourneren van je betaling

Wij zijn ervan overtuigd dat we je een unieke service bieden voor een hele scherpe prijs. Bij Bokkz betaal je niet alleen om het aangifteprogramma te gebruiken. Zo wijzen wij je bijv. ook op toeslagen en regelingen, kun je middelingsberekening en -brieven maken, heb je een heel jaar recht op belastingadvies, worden je belastingaanslagen gecontroleerd en wordt je account inclusief aangiften 7 jaar bewaard.
Toch kan het natuurlijk zijn dat er zich situaties voordoen, waarbij wij het niet terecht vinden dat je voor onze diensten moet betalen. Denk daarbij aan de volgende situaties:
- Bokkz wil je de hoogste belastingteruggave bieden. Kom je ergens anders voordeliger uit, bijvoorbeeld bij de online belastingaangifte van de Belastingdienst? Dan krijg je van ons je geld terug. Uiteraard gaan we eerst wel samen met je kijken of je alles juist en volledig hebt ingevuld. Daarbij willen we ook graag de vergelijking maken met het andere programma. Let op! In geval van geringe afrondingsverschillen in de berekening van belastingen, premies, heffingskortingen e.d. tussen de Belastingdienst en Bokkz bestaat geen recht op teruggave;
- Bokkz biedt een zo volledig mogelijk aangifteprogramma inkomstenbelasting voor in Nederland woonachtige en werkende particulieren en ondernemers. Maar soms is er helaas toch een persoonlijke of fiscale situatie die Bokkz niet optimaal ondersteund. We zullen je dan proberen zo goed mogelijk te helpen, maar als dat niet lukt, dan krijg je van ons je geld terug;
- Het kan helaas voorkomen dat je door technische problemen niet met Bokkz kan werken, bijvoorbeeld omdat wij je (vaak verouderde) browser niet ondersteunen. Ook in dat geval kunnen we besluiten de betaling aan je terug te geven.

Lees vooral ook de vraag over in welke gevallen er geen recht bestaat op terugbetaling.
De ervaringen van onze gebruikers zijn over het algemeen zeer positief. Zo wordt het gebruikersgemak en de klantvriendelijkheid gewaardeerd met een 8,4. Desondanks kan het voorkomen dat je niet geheel tevreden bent met onze belastingservice, of met de uitkomst van het invullen van je aangifte. Maar niet in alle gevallen kunnen wij overgaan tot een terugbetaling.

In de volgende situaties is er in ieder geval geen sprake van een terugbetaling door Bokkz:
- Je hebt al je gegevens in de aangifte inkomstenbelasting verwerkt, maar het resultaat is niet beter dan wat je in een ander pakket had berekend. Bokkz kan de Wet inkomstenbelasting helaas niet veranderen. Dus ook op het resultaat van jouw aangifte hebben wij geen invloed.
- Je vult wel de gegevens in de aangifte in Bokkz in, maar je verzendt de aangifte niet.
- Je kunt uiteraard prima al je gegevens in Bokkz invullen en dan toch besluiten de belastingaangifte niet met Bokkz te verzenden. Bijvoorbeeld omdat je dat al met het online aangifteprogramma van de Belastingdienst hebt gedaan. Geen probleem natuurlijk, je kunt alle diensten van Bokkz ook gebruiken zonder de aangifte te verzenden. Bokkz is heel geschikt om een second opinion te doen op je belastingaangifte via de Belastingdienst.
- Je hebt geen recht op middeling, toeslagen of andere inkomensondersteunende regelingen. Met Bokkz kun je naast de aangifte inkomstenbelasting ook je recht op middeling en toeslagen checken. Of je daar recht op hebt en hoeveel, dat hangt helemaal af van jouw persoonlijke situatie en financiële gegevens.
- Je verwijdert je account nadat je al gegevens in de aangifte hebt ingevuld. Bij het verwijderen van je account worden al je aangiftegegevens ook verwijderd.
- De Belastingdienst stelt vragen of legt correcties op naar aanleiding van de ingediende aangifte. Je blijft bij het gebruik van Bokkz zelf verantwoordelijk voor het juist en volledig invullen van je aangifte. Bokkz heeft daar geen invloed op en is dus ook bij eventuele vragen of correcties van de Belastingdienst niet aansprakelijk. Vind je dat je recht hebt op terugbetaling, of wil je daar een vraag over stellen, neem dan contact op met onze Helpdesk. De contactgegevens vind je op onze contactpagina.
Vind je dat je in aanmerking komt voor een terugbetaling door Bokkz, stuur dan een bericht naar helpdesk@bokkz.nl.
Vermeld daarbij de volgende gegevens:
- klantnummer Bokkz (dit nummer vind je op de omschrijving bij je betaling);
- datum en bedrag van de betaling;
- reden dat je vindt dat je in aanmerking komt voor terugbetaling.

Wij zullen zo snel mogelijk na het ontvangen van je bericht contact met je opnemen.

Meer informatie over betalen bij:


Onze belastingadviseurs geven gratis antwoord op je belastingvraag.

Ben je met je aangifte bezig en heb je een belastingvraag? Laat deze dan gratis beantwoorden door onze belastingadviseurs. We geven je per e-mail zo snel mogelijk een antwoord.


Heb je nog een vraag?

Neem dan contact met ons op. Wij zijn telefonisch elke dag bereikbaar van 10.00u-12.30u en 13.30u-16.00u op 085 - 40 16 516 (lokaal tarief). Je kunt natuurlijk ook altijd een e-mailbericht sturen naar helpdesk@bokkz.nl.