Bokkz gebruiken

In principe is Bokkz geschikt voor alle particulieren en zzp'ers die de online aangifte inkomstenbelasting op een eenvoudige wijze willen invullen en verzenden. Leuker en makkelijker. Maar er zijn enkele situaties die Bokkz niet ondersteunt. Kijk voor meer informatie op: Voor wie is Bokkz geschikt.
Met Bokkz werk je online, in de cloud zoals dat tegenwoordig heet. Het werken in de cloud betekent dat je geen software en gegevens op je eigen computer hebt staan. Deze staan op een externe server, in de cloud. Je kunt altijd bij deze gegevens via een internetverbinding.

Vergelijk Bokkz maar met internetbankieren of met je online e-mailprogramma. Inloggen doe je eenvoudig met je eigen e-mailadres en het door jou gekozen wachtwoord. Bokkz werkt met een gecertificeerd hostingplatform in Nederland. Dit platform voldoet aan alle veiligheidskeurmerken en verzekert je van een veilige opslag van je persoonlijke gegevens.
Met Bokkz kun je vanuit Bokkz direct je belastingaangifte versturen naar de Belastingdienst. Je verzendt de aangifte zelf, Bokkz levert de online aangifte keurig en direct voor je af bij de Belastingdienst. Omdat wij werken met iDeal en een PKI Overheidscertificaat hebben wij geen DigiD van je nodig. Identificatie geschiedt derhalve door het gebruik van iDeal. En daarmee maakt Bokkz het voor jou nog makkelijker!

Wil je in Bokkz ook de vooraf ingevulde gegevens (VIA) van de Belastingdienst gebruiken? Dat kan alleen met je DigiD. Helaas kan dat nu nog niet op een andere manier. Daarover zijn we wel aan het nadenken en in overleg met de Belastingdienst.
Nee, bij Bokkz kennen we geen abonnementen.

Indien je besluit tot het gebruik van Bokkz betaal je eenmalig per aangiftejaar. Voor dit bedrag kun je (voor jezelf en je eventuele partner) een jaarberekening maken en opslaan, overzichten inzien en eventueel je belastingaangifte verzenden. Je bent niet verplicht volgend jaar wederom Bokkz te gebruiken. Al gaan wij daar natuurlijk wel vanuit.
Hoewel Bokkz gebleken is uitermate gebruikersvriendelijk te zijn, kan het uiteraard voorkomen dat je ergens niet uitkomt. Geen nood, wij zijn er om je te helpen. Via de klantenservice en helpdesk kunnen wij je zoveel mogelijk van dienst zijn.

Heb je een fiscale vraag over je aangifte? Dan heeft uiteraard de Belastingdienst veel informatie op haar website. Maar je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met onze onze fiscalisten. Stuur hieronder dan een bericht naar onze fiscale helpdesk of neem telefonisch contact met ons op.

Komen we er niet direct uit, dan kun je ook de medewerkers van de Helpdesk toegang verlenen tot je aangifte. Omdat alle data versleuteld opgeslagen ligt in onze databases, kan de Helpdesk niet zonder jouw toestemming in je aangifte. Wanneer je ingelogd bent en je aangifte geopend hebt, dan zie je rechtsonder een hulp-button. Door daar op te klikken, zie je de mogelijkheid de Helpdesk toegang te verlenen tot die aangifte. Je kunt dit ten alle tijde uiteraard zelf weer intrekken.

Meer informatie over het gebruik bij:


Onze belastingadviseurs geven gratis antwoord op je belastingvraag.

Ben je met je aangifte bezig en heb je een belastingvraag? Laat deze dan gratis beantwoorden door onze belastingadviseurs. We geven je per e-mail zo snel mogelijk een antwoord.


Heb je nog een vraag?

Neem dan contact met ons op. Wij zijn telefonisch elke dag bereikbaar van 10.00u-12.30u en 13.30u-16.00u op 085 - 40 16 516 (lokaal tarief). Je kunt natuurlijk ook altijd een e-mailbericht sturen naar helpdesk@bokkz.nl.