Problemen met de verzending van je aangifte

Je krijgt van Bokkz direct na het verzenden te zien of de aangifte succesvol is verzonden naar de Belastingdienst. Omdat dat een geheel digitaal proces is tussen de servers van de Belastingdienst en Bokkz, kun je volledige zekerheid ontlenen aan het bericht dat je van Bokkz krijgt.

Het kan zijn dat het verwerkingsproces bij de Belastingdienst nog aan de gang is. Wij melden dan dat dit het geval is en dat je spoedig een bericht van Bokkz krijgt per e-mail. Je hoeft verder geen actie te ondernemen dan alleen maar af te wachten.
Je krijgt van Bokkz direct na het verzenden te zien of de aangifte succesvol is verzonden naar de Belastingdienst. Omdat dat een geheel digitaal proces is tussen de servers van de Belastingdienst en Bokkz, kun je volledige zekerheid ontlenen aan het bericht dat je van Bokkz krijgt.

Krijg je in Bokkz een rode melding dat het verzenden niet gelukt is, dan proberen wij direct aan te geven wat er fout is in het aangiftebestand. De volgende ‘fout’ komt veel voor: onjuiste combinatie van BSN (burgerservicenummer) en geboortedatum. Check in dat geval of de geboortedatum en/of het BSN juist is ingevuld bij de betreffende aangifte.

Neem in geval van een foutmelding contact op met de medewerkers van de Helpdesk. Dat kan via helpdesk@bokkz.nl of kijk voor meer contactgegevens op onze contactpagina.
Je krijgt van Bokkz direct na het verzenden te zien of de aangifte succesvol is verzonden naar de Belastingdienst. Omdat dat een geheel digitaal proces is tussen de servers van de Belastingdienst en Bokkz, kun je volledige zekerheid ontlenen aan het bericht dat je van Bokkz krijgt. Indien er onverhoopt iets misgaat bij het afleveren van je aangifte bij de Belastingdienst, dan krijg je daar ook in Bokkz een melding van. Vaak kun je daaruit wel aflezen wat er aan de hand is en kun je het zelf waarschijnlijk ook oplossen. Indien dat niet lukt, dan zijn wij er uiteraard om je te helpen bij de verzending.

MijnBelastingdienst.nl
Wanneer je inlogt in de digitale omgeving van de Belastingdienst (mijnbelastingdienst.nl), dan kun je daar je met Bokkz verzonden aangifte terugvinden. Staat je aangifte er nog niet? Geen paniek, dan is je aangifte hoogst waarschijnlijk nog niet verwerkt door de Belastingdienst. Kijk dan op een later tijdstip nog eens. Je kunt uiteraard ook de Belastingtelefoon bellen (0800-0543). Zij kunnen je informatie geven over de status van je aangifte.

Mijn Belastingdienst - ingediende aangifte
Ja hoor, dat is geen enkel probleem.

Het is mogelijk om meer dan 1 keer een belastingaangifte in te sturen. Heb je ontdekt dat je wat vergeten bent of een fout gemaakt hebt, pas het aan en verzend opnieuw. De Belastingdienst zal altijd de laats ingediende aangifte inkomstenbelasting in behandeling nemen.

Heb je al een voorlopige aanslag ontvangen? Dan zal de Belastingdienst die aanpassen naar aanleiding van je nieuwe aangifte.

Heb je al een definitieve aanslag ontvangen? Dan is het opnieuw indienen hetzelfde als bezwaar maken tegen de definitieve aanslag. Nadat de Belastingdienst de nieuwe aangifte heeft behandeld, ontvang je een bericht waarin staat of zij de aanslag aanpassen met de nieuwe gegevens.

Meer informatie over de verzending bij:


Onze belastingadviseurs geven gratis antwoord op je belastingvraag.

Ben je met je aangifte bezig en heb je een belastingvraag? Laat deze dan gratis beantwoorden door onze belastingadviseurs. We geven je per e-mail zo snel mogelijk een antwoord.


Heb je nog een vraag?

Neem dan contact met ons op. Wij zijn telefonisch elke dag bereikbaar van 10.00u-12.30u en 13.30u-16.00u op 085 - 40 16 516 (lokaal tarief). Je kunt natuurlijk ook altijd een e-mailbericht sturen naar helpdesk@bokkz.nl.